Notice: query (INSERT INTO lemat_stats_browser (day,browser,ilosc,internal) VALUES ('2024-04-26','Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)',1,'2')) failed at /home/lemat/lemat.priv.pl/stats.php:151: Array ( [0] => 22001 [1] => 1406 [2] => Data too long for column 'browser' at row 1 ) in /home/lemat/lemat.priv.pl/panel_adm/dbclass.inc.php on line 15

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/lemat/lemat.priv.pl/panel_adm/dbclass.inc.php:15) in /home/lemat/lemat.priv.pl/stats.php on line 174
Jak zbierać adresy email - komentarze - Lemat, strona prywatna
Lemat, strona prywatna

Komentarze i odpowiedzi, posortowane dla odmiany chronologicznie do strony:

Jak zbierać adresy email
uczciwy
2005-05-31 22:48:04
ortografia
Bardzo fajna stronka.
ace
2007-09-10 14:04:20
:)
stronka super ale zły przykład z biletami, ponieważ ARKA ma zgode z CRACOVIA więc nie widze problemu zeby oferowac bilety tych druzyn :) pozdrawiam
Odpowiedź Lemata:
koniec świata jest bliski, czyżbym słyszał tętent Jeźdźców Apokalipsy?
i co ty na to?
2009-05-20 15:12:50
br....nie
targetowane przesyłki cały czas są spamem, jesli uprzednio nie uzyskaliśy zgody na ich przesłanie, czyż nie? Marketingowca od spamera (wg tego jak zdefiniowałeś oba słowa)odróżnia tylko skala działania....
Odpowiedź Lemata:
targetowanie przesyłki to jest wybranie odpowiednich osób, które są zainteresowane i dlatego podały adres email w odpowiednim miejscu.
i co Ty na to?
2009-05-28 12:07:40
niestety nie..
no niestety się nie zgodzę - targetowanie to wybieranie osób, które MOGĄ być zainteresowane. Potencjalnie, ale nic ponadto, bo stuprocentowej pewności nikt tu nigdy nie uzyska. Natomiast co do zbierania adresów, są natomiast dostęne w różnych miejscach, ale sam fakt dostępności nie oznacza, że wyraziły one zgodę na otrzymywanie informacji handlowych. Taka formę targetowania opisujesz w swoim tekście. Jeśli ktoś udziela się na forum piłkarskim, oznacza, że być może będzie zainteresowany informacją na temat zakupu biletów na mecze przez internet, ale wcale nie oznacza, że podając na tym forum swojego maila, wyraził zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od marketingowców portali sprzedających bilety szukających tam potencjalnych klientów. Owszem, marketingowcy robiąc to, targetują odbiorców swojej informacji i to najprawdopodobniej bardzo trafnie, ale cały czas będzie to Niezamówiona Informacja Handlowa. Zmniejsza się jedynie prawdopodobieństwo, że odbiorca potraktuje ją jako spam, wraz z wyciąganiem odpowiednich konsekwencji. Pomijam tu oczywiście udostępnianie adresów np. poprzez subskrypcję newsletterów, które być może miałeś na myśli odpowiadając na mojego posta, gdzyż nie o takim targetowaniu piszesz w artykule. Zresztą czy to w ogóle jest jeszcze targetowanie, skoro odbiorca stargetował się sam? Raczej nie. A podsumowując, cytatem, "Przesyłki trzeba targetować", ale sam fakt targetowania wcale nie oznacza, że przesyłka nie jest spamem i stąd wniosek, że marketingowiec, zachowując się w sposób opisany przez Ciebie również jest spamerem, tyle, że na mniejszą skalę niż osoba definiowana przez Ciebie jako "spamer". Czyli mniej więcej to, co w skrócie napisałem w poprzednim poście (to tak nawiązując do twojej odpowiedzi na innego z kolei posta, w której stwierdzasz, że wystarczyło skwitować sprawę jednym zdaniem - otóż jak teraz zapewne widzisz, rzadko kiedy wystarcza...)
Odpowiedź Lemata:
Rejestrując się na forum (piłkarskim) akceptujemy Regulamin, a tam bardzo często stoi formułka, że użytkownik zgadza się na otrzymywanie emaili o funkcjonowaniu serwisu ORAZ emaile z reklamami. Właściciel forum może udostępnić marketingowcowi mechanizm wysyłania newslettera. Użytkownicy wcale nie muszą być zainteresowani tymi konkretnymi biletami ale to nadal nie oznacza, że marketingowiec jest spamerem. Podejdźmy do sprawy zdroworozsądkowo - marketingowiec postarał się ze swojej strony wyszukać odpowiednią grupę osób zainteresowanych jego branżą (zainteresowanych meczami piłkarskimi). Osoby te pozostawiły w odpowiednim miejscu swój adres email (patrz Regulamin forum) i być może nawet zaznaczyły swoje preferencje (mecz konkretnych zespołów) albo zaznaczyły, że nie chcą otrzymywać reklam
i co Ty na to?
2009-05-29 15:37:24
częściowo ok
Ok, z tymi argumentami się zgodzę. Tylko wymaga to właśnie skorzystania z systemu newsletterowego właściciela forum (na podobnej zasadzie co maile wysyłane np przez administratorów kont pocztowych na popularnych portalach). W tekście piszesz "można poszukać na stronach www fan-klubów i forów dyskusyjnych o piłce nożnej", co jednak mimo wszystko sugeruje działanie omijajace właściciela, któremu zgoda na przesyłanie informacji została udzielona. A niestety, z dostępnych informacji i interpretacji prawnych wynika, że zgoda musi być wyrażona nadawcy (lub jego pośrednikowi). Tutaj zgoda wyrażona jest tylko ewentualnemu pośrednikowi (jeśli z niego skorzystamy). Oczywiście, podejście zdroworozsądkowe, o którym piszesz, jest jak najbardziej trafne, tylko, że pozwala ono jedynie zminimalizować ryzyko konsekwencji prawnych, a nie wykluczyć je zupełnie. A tak naprawdę właśnie to o te możliwe konsekwencje prawne chodzi we wszelkich dyskusjach dotyczących marketingu z wykorzystaniem maili (no i oczywiście o niewkurzanie ludzi, mniej lub bardziej potencjalnych klientów - a taki właśnie jest cel targetowania, o czym oczywiście piszesz). Wyjściem dla marketingowca chcącego ominąć pośredników (akceptowanym przez UOKiK) jest wysłanie na tak wyselekcjonowane adresy prośby o zgodę na przesłanie oferty. Choć wiem, że takie rozwiązanie czasem wkurza ludzi jeszce bardziej niż mail z konkretną ofertą. Nie pamiętam czy wypowiadałeś się tu gdzies w tej kwestii, więc nie wiem jakie jest Twoje zdanie na ten temat. Zeby jednak pozostać w zgodzie i z oficjalną interpretacją prawa i jakąś tam formą "netykiety" należałoby postąpić właśnie w ten sposób: wyselekcjonować odbiorców potencjalnie zainteresowanych treścią (targeting) i wysłać im prośbę o zgodę na przesłanie oferty. Niestety cały temat jest dość ciężki: z jednej strony chęc ochrony ludzi przed dosłownym zalewem mailowych ofert, a z drugiej działanie przeciw postępowi w komunikacji (nowe, szybkie i wydajne możliwości, z których w praktyce nie można korzystać). Targeting jest tu działaniem jak najbardziej porządanym, tylko jak go prawnie usankcjonować? Można np wprowadzić przepisy, które zezwalają na wysyłanie ofert do przedsiębiorców w związku z prowadzoną przez nich działalnością. Ktoś np produkuje wyroby ze stali, to mogą mu oferty wysyłać huty lub hurtownicy sprzedający stal. Skończyłoby się to jednak tym, że każdego dnia trzeba by było najpierw przebrnąć przez 100 maili od agencji reklamowych, no bo przecież każda działalność wiąże się z jakąś koniecznością jej reklamowania. Jakie jest twoje zdanie w tej kwestii?
Odpowiedź Lemata:
Czekaj, ale ja najpierw piszę o uzyskaniu zgody odbiorcy a potem o rozsyłaniu oferty. I znowu podejście zdroworozsądkowe - można korzystając z PM na forum wysłać wiadomość do jakiejś osoby - pojedyncze przypadki a nie cała lista wysyłkowa. Zresztą najczęściej ci, którzy podczas pytania o zgodę korzystają już z bazy danych adresów to spamerzy. Moim zdaniem pytanie o zgodę powinno budować bazę danych z pojedynczych adresów email a nie służyć odsianiu bazy danych z osób, które nie chcą otrzymywać ofert. Ale znowu można by wymyślić jakiś wyjątek typu jedna firma handluje śrubkami i ma bazę klientów a druga nakrętkami - i mogłaby moim zdaniem skorzystać z bazy tej pierwszej - oczywiście pierwsza firma nie udostępnia adresów email a jedynie mechanizm newslettera. Granica tego, co może być uznane za spam jest bardzo płynna i dlatego naprawdę trudno ją zdefiniować.
marek
2010-11-14 00:37:09
target
Nie mam pewności ale firmy podlegają ciut innym zasadom.

Jeśli przykładowo stawiam darmowy portal dla hurtowników i znajdę w sieci katalog gdzie firmy podają swoje maile i puszczam do nich pytanie o wyrażenie zgodny na otrzymanie informacji o działaniu portalu pod adresem www.
Zaznaczam że adres pozyskany ze źródeł ogólnodostępnych typu katalogi bazy danych itp.

Czy to spam ?
Zdroworozsądkowo NIE !

Przecież po to podali maila żeby kontaktować się z kontrahentami - powstający portal jest dla nich dodatkową platformą pozyskiwania klientów. Więc działam w ich interesie.
Adresat właściwy - dobrany branżowo.
www podana żeby wiedział na co ew wyrazi zgodę jeśli będzie miał pytania z funkcjonowaniem. Tylko debil pyta czy jest coś i coś skoro może sprawdzić.



Czytając to co piszesz w różnych wpisach to jednak SPAM.
Wysyłka bez zgodny, nachalności i pewnie zyski z reklam.
Odpowiedź Lemata:
Ustawa nie rozróżnia firm od osób prywatnych.
Oni podali emaila dla swoich potencjalnych klientów - zastanów się, kto jest tutaj klientem. Co innego jak piszesz emaila "Sprzedajcie mi" a co innego "Kupcie ode mnie".
marek
2010-11-14 14:07:17
???
"Co innego jak piszesz emaila "Sprzedajcie mi" a co innego "Kupcie ode mnie"."

Tutaj widzę kolega nie rozróżnił treści.
Stawiając taki portal nie nie sprzedaję ani nie kupuję - jest to zwykła informacja w najczystszej postaci. Można rzec że twórca takiego portalu daje za free możliwość poprawienia sprzedaży.

Patrząc w ten sposób zacznę się sądzić z każdym kto mi ulotkę do skrzynki wsadzi - to dopiero jest spam i degradacja środowiska naturalnego. Zacznę o pobliskiego kościoła zapraszającego mnie na ileśtamlecie kościoła. Jestem niewierzący więc po co mi taka informacja ?

Kolejni będą ci od leczniczych poduszek i skok - o tu jest nawet kapitał do wyciągnięcia.

Jestem zdania że do "spamu i NIH" należy podejść zdroworozsądkowo.

Na przykładzie owego portalu. Wiedząc że firma dopisuje się do jakiś baz w celu bycia bardziej widoczną uważam że wysyłka jest poprawnie targetowana, wysyłając maila "robię im dobrze" nowego portalu mogą nie zauważyć sami.

Co innego jeśli wyślę im ofertę szkoleń dla pracowników - ot debilizm jaki dostaję raz na miesiąc, mam firmę jednoosobową.
Odpowiedź Lemata:
1) reklamujesz swój portal, reklama to reklama, nie jest ważne czego

2) "Można rzec że twórca takiego portalu daje za free możliwość poprawienia sprzedaży"
Sprzedaży czego? wózków widłowych? W jaki sposób powiązałeś tematykę swojego portalu z odbiorcą emaila? W jaki sposób ZTARGETOWAŁEŚ emaila?

3) "po co mi taka informacja ?" - jestem za. Jak mieszkałem w bloku miałem specjalną nalepkę na skrzynkę - aby mi nie wrzucali druków bezadresowych - bezpłatnie otrzymasz w najbliższym UP.

4) "w celu bycia bardziej widoczną" czyli aby ICH produkty lepiej się sprzedawały. Oby ONI zarabiali pieniądze. Czytając twojego emaila prawdopodobnie STRACĄ pieniądze w postaci roboczogodzin pracowników.

5) "nowego portalu mogą nie zauważyć sami" - nie zauważą, bo ich nie będzie to interesowało?

6) "debilizm jaki dostaję raz na miesiąc" - ja dostaję trzydzieści. Dziennie. Wędrują prosto do /dev/nulla. O rząd wielkości więcej dostaję "pytań o zgodę na wysyłanie spamu". Zgadniesz gdzie trafiają?
Kasiunia
2012-07-18 22:05:05
Program
Ja do zbierania emaili uzywam bardzo interesujacego programu http://****************** polecam go serdecznie, przysporzył mi wiele nowych klientów :]
Odpowiedź Lemata:
yhy, i jeszcze brakuje ci softu do spamowania forów, guestbooków i innych takich...
Marcin D
2012-08-29 23:11:41
Zbieranie emaili
Przerobiłem trochę oprogramowania zbierającego emaile i muszę stwierdzić że ciężko coś znaleźć dobrego, nawet za pieniądze. Jednakże jakiś czas temu kupiłem chyba na allegro program [wymoderowano]. Jestem z niego bardzo zadowolony!! no i mogę polecić, nawet początkującym.

Pozdrawiam Marcin
Odpowiedź Lemata:
Mam ambiwalentne uczucia. Cieszę się, że ci sprzedaż nie idzie i smucę się, że musisz sam rozsyłać spam reklamujący swoje badziewie do spamowania.
Protected by spf
[Nospam-PL.NET]
Seti@Home
www.php.net
© Lemat 2004 - ∞